czwartek, 16 lutego 2012

Jak powstają moje bransoletki - czyli krótka instrukcja ;)

 Do wykonania bransoletki potrzebujemy:
-kordonek dobrany kolorystycznie do koralików (kordonek powinien być nie za gruby aby dał się nawlec na igłę z małą dziurką
-koraliki ok 300-500 w zależności od tego jak długa ma być bransoletka oraz jak duże są koraliki
(koraliki najlepiej od 2 - 4 mm - im większe koraliki tym łatwiej się uczyć)
(Na sam początek najlepiej jest wybrać koraliki w różnych kolorach co sprawi, że żaden koralik przy szydełkowaniu nie zostanie pominięty)
-szydełko (ja mam w rozmiarze 0.75)

-igła do nawlekania koralików
-końcówki do wklejania ( 12mm zamówione na allegro) , kółka sprężynki , karabińczyki oraz zawieszkę jeśli ktoś ma ochotę.
ZACZYNAMY;)
KROK 1: nawlekamy kordonek na igłę
KROK 2: nawlekamy odpowiednią ilość koralików
KROK 3: robimy 6 oczek na szydełku (tak jak się zaczyna robić serwetkę )
jeśli koraliki są małe czyli ok 2-3 mm robimy 6 oczek jeśli są większe robimy jedno oczko mniej.


 KROK 4: łączymy koniec i początek tak by powstało kółeczko (tak jak przy robieniu serwetki)
 KROK 5: wbijamy szydełko w najbliższe oczko by powstały dwie pętelki
 KROK 6: przysuwamy koralik 
 KROK 7: przeciągamy kordonek przez dwie wcześniej zrobione pętelki (znów powstaje jedna pętelka)

 KROK 8: czynność powtarzamy do uzyskania 6 koralików ( w moim przypadku 5 ze względu na wielkość  moich koralików)
 KROK 9: wbijamy szydełko pod najbliższy koralik tak by znalazł się na zewnątrz (mamy dwie pętelki)
 KROK 10: przysuwamy koralik i przeciągamy przez dwie wcześniej powstałe pętelki 
( powstaje jedna pętelka)


 KROK 11: powtarzamy krok 10 aż do uzyskania całej bransoletki ;)
 Gdy bransoletka uzyska odpowiednią długość mocujemy końcówki klejem jubilerskim , przyczepiamy kółeczka , karabińczyki i zawieszkę;)  
VOILA !! bransoletka gotowa;)

60 komentarzy:

  1. oj doczekałam się!!! ooooo chole.... :) po prostu banalne he he he chyba jednak tworzenie takich dziel nie jest dla mnie :) jeszcze raz baaardzo gratuluję talentu, precyzji łoł jestem pod wrażeniem :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Niedługo będzie do wygrania u mnie bransoletka (zrobiona przeze mnie):)
      Niestety jeden obserwator do zabawy to zbyt mało;) Więc rozdanie będzie dopiero gdy tych obserwatorów będzie więcej;) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. mam pytanie, jak fachowo nazwać te końcówki? bo zaczęłam robić takie bransoletki a w żadnej pasmanterii nie mogę dostać tych końcówek, a na allegro nie wiem jak to się nazywa ; ) z góry dziękuję za odpowiedź.

      Usuń
    3. www.pasart.pl
      Tam masz końcówek mnóstwo :)
      Rekodzieło i Tworzenie > Półfabrykaty > Końcówki

      Usuń
  2. Już się nie umiem doczekać :) A co do obserwatorów to już niebawem będzie ich mnóstwo jak tylko odkryją Twoje cuda :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. mam pytanko co do kroku 2 ile tych koralikow srednio sie nawleka?

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow jestem pod wrazeniem:) rewelacyjne,ale chyba ja jednak bym tak nie potrafila:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej,
    bransoletki są bardzo ładne:)
    Chciałabym sobie taką "wydłubać". Powiedz jakich koralików używasz i ile muszę nawlec od razu na nitkę /200 na bransoletkę/?
    Gdzie kupujesz koraliki i zakończenia?
    Jak dobrać końcówkę do bransoletki/nie wiem jak będzie gruba ostatecznie/?
    Pozdrawiam!
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam;] dziękuję za miłe słowa;]
      używam koralików z empika 2,5 mm
      na jedną bransoletkę zużywam niecałe opakowanie (myślę , że jest ich ok 400)
      Zakończenia kupuję na allegro jest tam ich dość sporo.
      Ja kupuję końcówki ze średnicą ok 7,5 lub 6,5 Warto na próbę kupić i jedna i drugie.
      Pozdrawiam ;]

      Usuń
  6. Witam. Boskie bransoletki, zakochałam się :)
    Mam dwa pytania :)
    1. Po ile można u Ciebie kupić takie bransoletki ?
    2. Jak przykleić tą końcówkę, bo trochę tego nie rozumiem ;/

    Pozdrawiam i zazdroszczę talentu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Cena zależna jest od rodzaju bransoletek. Cena to od 20 do 40 zł.
      2. Końcówki przykleja się na klej jubilerski.
      Pozdrawiam ;]

      Usuń
    2. Czyli jeśli dobrze zrozumiałam to mam wpuścić w tą końcówkę kleju i wsadzić tam jeden koniec bransoletki ? Dobrze zrozumiałam ? Przepraszam, że tak Cię męczę, ale jakoś nie mogę tego sobie wyobrazić :D
      Mogłabyś jeszcze podać nazwę użytkownika na allegro u którego kupujesz końcówki ? Bo jest tego tyle, że nie wiem które wybrać, a chciałabym by były jak najlepsze :)
      Dziękuję za odpowiedzi :) I pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Dokładnie tak jak mówisz;)
      http://allegro.pl/mz012-koncowki-do-wklejania-kolor-zloty-13mm-i2384154685.html
      http://allegro.pl/dz099-koncowki-do-wklejania-kolor-srebrny-13mm-i2374529426.html
      Pozdrawiam ;]

      Usuń
    4. Dziękuję za szybką odpowiedź :)

      Usuń
    5. Proszę bardzo ;) służę pomocą;)

      Usuń
    6. Witam. No więc zaczęłam już robić i jako tako mi wychodzi, ale mam pytanie, a nawet kilka :)
      Mianowicie czy jak robisz te bransoletki to mocno ściskasz tą nitkę z koralikami, chodzi mi o to czy później ta bransoletka jest taka sztywna, czy raczej taka luźna ? Bo ja robię i ściskam jak najmocniej i nie wiem czy to nie błąd, bo boję się, że będzie za sztywna.
      A drugie pytanie to, jakiego kleju używasz? Kupujesz gdzieś w internecie (jak tak to gdzie), czy w jakimś zwykłym sklepie ? I jaki to klej?
      Przepraszam, że Cię tak męczę :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
    7. Ja radziłabym nie sciskać mocno. Luźniejsze ładniej układają się na nadgarstku. Klej kupuję w empiku jubilerski. Wcześniej używałam kleju minutex i doskonale się sprawdzał. Ten w empiku jest drogi. Minutex jest chyba tańszy a efekt jest porównywalny;)

      Usuń
  7. Napiszę krótko: COŚ WSPANIAŁEGO!
    Wczoraj w pewnej kawiarni zobaczyłam u pewnej Pani taką bransoletkę i się zakochałam. Postanowiłam zrobić sama, jednakże chyba się do tego nie nadaję ;/

    OdpowiedzUsuń
  8. AAAle ty musisz być zdolna, żeby coś takiego zrobić to ty musisz mieć talent. Te bransoletki są prześliczne.Ile zajmuje ci czasu robienie tej bransoletki? Ja wolę nie prubować jej robić, bo to trzeba mieć dużo cierpliwości. Po ile takie sprzedajesz. Chyba kupię, bo zrobić to raczej nie potrafię.
    Pozdrowionka, Weronika. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej!! niesamowite są te bransoletki, chętnie bym sie tego nauczyła -może wrzucisz jakis filmik dla poczatkujacych -byłoby super!!!
    dzieki Pozdrawiam Sonia

    OdpowiedzUsuń
  10. Siedzę od rana i szukam "tutoriala". I znalazłam Twój - dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. super!końcówki jakiego rozmiaru?:)
    ania

    OdpowiedzUsuń
  12. hej te bransoletki są boskie!!! Jak można je u ciebie kupić?

    OdpowiedzUsuń
  13. jejku w ogóle mi to nie wychodzi :( a są takie piękne. ehhh... właśnie może wrzucisz jakiś filmik dla początkujących ?? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. postaram się coś nagrać lecz nie wiem kiedy mi się to uda. Musicie i wybaczyć mój brak czasu gdyż zaczęłam nową pracę. Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Witam
    Trafiłam tu całkiem przypadkiem !!! czytam twój blog i nie mogę się oderwać ,proszę o wiecej kursów ,będę tu zaglądać .....
    ( a teraz wracam do szukania pracy ha ha ha )
    pozdrawiam Ela -Elblag

    OdpowiedzUsuń
  15. No i jak zwykle Ja ja nie umię robić na szydełku NIC :( czyli lipa z robienia przeze mnie bransoletki ;/ ohhhhhhhh :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Bransoletki są urocze:) właśnie zakupiłam potrzebny "sprzęt" do robienia tych cudeniek, mam nadzieję, że będą chociaż podobne do Twoich. Wyrazy uznania za wspaniały talent

    OdpowiedzUsuń
  17. zakochałam się ..i mimo że jestem totalnym beztalenciem..sprobuje :D Twój talent powalił mnie na kolana :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyrazy uznania że takie cuda wychodzą podziwiam widziałam już coś takiego na warsztatach w Ustroniu i byłam zachwycona.Jestem pod twoim wrażeniem gratuluje

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluję talentu :) piękne. Dziękuję również za instrukcje wykonania! Chcę spróbować sobie takie zrobić i mam w związku z tym pytanie - jakich koralików używasz: plastikowych (akrylowych) czy szklanych? Szukałam na Allegro i nie mogę takich znaleźć, znajduję małe 2 - 2,5 mm i jest to tzw. sutasz, który nie jest idealnie równy. Tu widzę, że koraliki są prawie idealnie równe. Z góry ślicznie dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam;) Koraliki prponuję zakupić w Empiku:) pozdrawiam serdecznie ;]

      Usuń
  20. Witam :) mam pytanko:)przy koralikach 4mm,jaka średnica końcówki? z góry dzięki za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  21. To nie na moją cierpliwość xD bardzo ładne ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. spróbowałam,robiłam wszystko jak w opisie ale coś nie wychodzi.Nie mam pojęcia pod którymi koralikami mam wbijać szydełko :(

    OdpowiedzUsuń
  23. ehhhh ja nadal nie umie tego zrobic ;(

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam, ja też robię takie bransoletki. Koraliki kupuję na kadoro.pl. Jest tam bardzo duży wybór korali i końcówek. Może ktoś da mi instrukcję jak zrobić bransoletki płaskie, też na szydełku.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie rozumiem kroku 9...;/ i to mi nigdy nie wychodzi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten krok jest taki jak 8 z tym ze dopieram dodatkowo koralik;)

      Usuń
    2. koralik pod który wbijamy szydełko musi być jak najbardziej na zewnątrz(odsunięty do tyłu) jak tego nie zrobimy,lub odsuniemy za mało,bransoletka nie wychodzi bo koraliki nie układają się jeden nad drugim,tylko obok siebie. trochę się pomęczyłam,zanim to odkryłam,ale teraz bransoletke śmigam w pół godziny :)

      Usuń
  26. spinam się, żeby tez zrobić takie cudeńko- może kiedyś mi wyjdzie?:)dzięki na "kroczki"!

    OdpowiedzUsuń
  27. moze jeszcze jakis filmik do tego :)

    OdpowiedzUsuń
  28. świetna bransoletka :) zapraszam do mnie:
    http://boskiebransoletki.blogspot.com/
    i czekam na komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  29. ma tyle koralików, muszę zacząć takie bransoletki, dziękuję za kurs. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam :) A czy rodzaj kordonka bądź nitki musi byc jakis specjalny? Albo konkretny rozmiar? Probowalam zrobic takie cudo,ale wszystko mi sie plącze i nic nie wychodzi... Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kordonek nie moze byc zbyt cienki. Konkretnie nie podam rozmiaru gdyz uzywam moich starych kordonkow na ktorych nie ma oznaczen. Wazne by przeszedl przez igle. Pozdrawiam

      Usuń
  31. sliczne te bransoletki, zastanawialam sie jak odliczasz koraliki, zeby powstal jakis wzorek :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetna instrukcja :)
    www.zakreconykoralik.pl
    Zapraszam na mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Czy powiesz mi jak zrobić płaską? okrągłe robię już.. a płaskie.. nie wiem jak? pomocy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie potrafię jeszcze zrobić płaskiej. Wymaga ona więcej cierpliwości i czasu tak myślę.

      Usuń
  34. śliczna bransoletka - masz talent:) niestety ja aż takich zdolności nie mam :D

    OdpowiedzUsuń
  35. witam, bransoletka jest faktycznie piekna i efektowna, mam tylko jedno pytanie, skoro nie wiadomo ile koralikow bedzie potrzebne na dana robotke a koraliki nawleka sie od strony szpulki , to ile koralikow trzeba nawlec by nie zabraklo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koraliki nawlekam nie odcinając nitki od szpulki;) Dopiero po zakończeniu bransoletki odcinam szpulkę. Pozdrawiam;)

      Usuń
  36. witam, czy robiła Pani zakończenie/zapięcie z koralików? Widziałam takie, ale nie wiem jak je zrobić. Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  37. a jak nazywa sie na koncu ten lancuszek do ktorego jest zawieszka? bo na allegro nie moge znalesc

    OdpowiedzUsuń